skip to Main Content

Personeel vinden is voor ondernemers een uitdaging. Is dat eenmaal gelukt, dan komt de volgende stap: je medewerkers binden en boeien, zodat ze lang bij je blijven. Normaal gesproken al lastig, maar zeker in coronatijd. Op de website van de Kamer van Koophandel staat een checklist met 20 manieren om je medewerkers te binden aan je organisatie. Lees hier verder voor de checklist. Hieronder alvast de tips onder elkaar.

  1. Bied goede arbeidsvoorwaarden
  2. Overweeg creatieve secundaire arbeidsvoorwaarden
  3. Zorg voor een goede thuiswerkplek
  4. Bied om- of bijscholing
  5. Houd medewerkers fit
  6. Zorg voor structuur
  7. Werk medewerkers goed in
  8. Focus extra op werkplezier
  9. Luister naar je medewerkers
  10. Werk aan bedrijfstrots
  11. Beperk hiërarchie
  12. Zorg voor een (loopbaan)coach
  13. Geef verantwoordelijkheid
  14. Verscherp je missie
  15. Creëer een goede werksfeer
  16. Overweeg nieuwe beoordelingsstijlen
  17. Stimuleer een open cultuur
  18. Zorg voor balans tussen flexibel en vast personeel
  19. Voer een exitgesprek
  20. Houd contact
Voor het aannemen en opleiden van personeel kun je subsidie aanvragen. Bekijk welke mogelijkheden er voor jou zijn.
BRON; Kamer van Koophandel
Back To Top