WiseQ creëert kansen voor werkzoekenden met behulp van WSP

Rob Nyari is eigenaar van WiseQ, een online webshop die koptelefoons en accessoires verkoopt. Ze vinden het belangrijk dat iedereen veilig naar muziek kan luisteren. Met meer dan 30% van de kinderen die voor hun 18e verjaardag gehoorschade oplopen door pieken in het volume, doet WiseQ meer dan alleen het verkopen van koptelefoons en accessoires. Ze bieden speciale kinderkoptelefoons met een volumebegrenzing en extra stevig materiaal.

Als een groeiend bedrijf heeft WiseQ momenteel behoefte aan goed personeel. Om deze reden nam Rob contact op met het WerkgeversServicepunt NHN. Zijn compagnon had al goede ervaringen met het WSP in Zaanstreek/Waterland, en hij kent ook iemand die bij WerkSaam (onderdeel van het WSP) werkt. Zo kwam Rob in contact met adviseur Thijs Barsingerhorn van het WerkgeversServicepunt NHN.

Uitleg

Thijs is in gesprek gegaan met Rob, die zegt dat hij heel goed is geholpen. Rob heeft een vacature via social media online en via het WerkgeversServicepunt NHN uitgezet.  Thijs kwam direct met een aantal kandidaten en hij gaf gelijk uitleg over de werkwijze van WSP, de doelgroepen waar in wordt bemiddeld, de voordelen die een werkgever kan ontvangen, zoals loonkostensubsidie en een stukje risico afbakening.

Kandidaten

Thijs wist veel onduidelijkheden weg te nemen bij Rob en was altijd betrokken en goed bereikbaar voor vragen. Hij bracht een aantal kandidaten voor de vacature naar voren, die allemaal op gesprek zijn gegaan bij WiseQ. Uiteindelijk ging de voorkeur uit naar Niels. Hij heeft moeite met een te hoge werkdruk en kan niet goed omgaan met prikkels. Dit leidde tot een burn-out in zijn vorige baan. Ook heeft hij een doelgroepindicatie vanwege zijn ADD. Het is voor Niels belangrijk dat hij structuur heeft in zijn werk en duidelijke taken krijgt. Rob voelde meteen een goede klik met Niels en wilde hem graag deze kans bieden. Niels begon in het voorjaar bij WiseQ.

Handvat

Rob: “Het gaat boven verwachting goed met Niels. We hebben ervoor gezorgd dat hij in het begin gestructureerd te werk kon. Niels was erg zenuwachtig en wilde geen fouten maken. Wij hebben gezegd dat wij als werkgever hem graag wilde ondersteunen en hij onduidelijkheden gewoon aan moest geven. Wij bieden Niels een werkomgeving waar fouten gemaakt mogen worden. Niels begon met een taak, maar langzamerhand pakte hij ook andere dingen op. Hij haalt veel voldoening uit zijn werk, leeft helemaal op en durft nu ook zelf dingen aan te dragen. We hebben Niels een handvat geboden, maar hij heeft ook een groot zelfsturend vermogen om zichzelf alles eigen te maken. Hij neemt ook de tijd om complexe dingen te begrijpen. Wij zijn ontzettend blij met Niels. Ik en mijn collega zijn best chaotisch en hij is heel secuur en analytisch. Een hele goede aanvulling voor ons team”.

Verrast

“We hadden vooraf niet perse verwachtingen bij het WSP”, zegt Rob. “We waren meer benieuwd naar de invulling van de vacature. We waren op zoek naar iemand die binnen een jaar de werkzaamheden zelfstandig op kon pakken en die dat ook leuk zou vinden. Nu blijkt dat Niels al binnen 1 tot 2 maanden zelfstandig kan werken. Ze zijn blij verrast met het niveau van Niels”.

Tip

Rob geeft aan dat hij in het vervolg ook meteen contact zal opnemen met het WSP voor openstaande vacatures en advies. Hij heeft ook een tip voor andere werkgevers die met het WSP willen samenwerken. Hij benadrukt dat hij grotendeels is ontzorgd door de adviseur. Het WSP stelt kandidaten voor en regelt de gesprekken, dus als werkgever hoef je niet zelf aan werving en selectie te doen. Dit bespaart tijd. Ook informeert de WSP-adviseur werkgevers goed over subsidies en risicoafbakening. Verder wil Rob meegeven om de functietaken goed te kaderen en duidelijke verwachtingen te stellen, zodat de kandidaat een helder beeld heeft van de taken. Hij benadrukt dat het belangrijk is om de werknemer vrij te laten in de productiviteit en daar geen druk op te leggen. Goede begeleiding in het begin is belangrijk. Werkgevers moeten wel openstaan voor kandidaten uit de doelgroep van het WSP.

Contact

Rob is ontzettend blij met de hulp van Thijs en de komst van Niels. Als u ook advies wilt ontvangen van het WSP, neem dan contact met ons op.

Vergelijkbare berichten